Unieke propositie | Product Management Consultancy
De organisatie verwacht hiermee een breed segment klanten te bedienen, van middenbedrijf tot de corporates, maar ook de niet ‘Tech’-bedrijven. “Of je nu je eigen hardware of software ontwikkelt of diensten verleent op basis van de techniek van partners, al deze bedrijven hebben behoefte aan beter product management,” aldus Kevin Ouwerkerk, oprichter van Expandior.
Ouwerkerk is erg blij met het aantrekken van Chris Lukassen als Chief Product Officer: “Met de komst van Chris kunnen we een unieke propositie aanbieden. Er is nog veel te doen in Nederland met betrekking tot digitale transformaties, agile werken en innovatie. Er zijn veel partijen die daarbij kunnen helpen.” Ouwerkerk vervolgt: “Door Chris en zijn team kunnen wij die hulp nu bieden mét een specialisatie op product management en data. Laat dat nu precies de twee gebieden zijn waar nog het meeste te winnen valt voor ons bedrijfsleven, dit blijkt ook uit ons onderzoek onder Captains of Industry”.
Lukassen geeft aan heel bewust voor Expandior te kiezen. “Het is mijn missie om de manier waarop mensen producten ontwikkelen en laten groeien radicaal te verbeteren. Expandior heeft het doel om organisaties te laten excelleren in deze digitale en data-gedreven tijd, dus dat matcht volledig. We gaan hier echt iets unieks neerzetten en dat gaat Nederland merken.” Het afgelopen jaar heeft Lukassen zich, naast zijn werk voor CarePay, toegelegd op het ontwikkelen van een volwassenheidsmodel voor Expandior. “Heel leuk om dat nu, als een van onze producten, in mijn portfolio te krijgen,” aldus Lukassen.
Naast Lukassen heeft Expandior ook Matthijs Kouw en Stephan van Rooden aangetrokken, die beiden aan de slag gaan als product management consultants. De organisatie heeft de ambitie om binnen twee jaar marktleider te zijn binnen het product management domein.