Hessel brengt veel ervaring uit het bedrijfsleven mee: met zijn start-up ontwikkelde hij een SaaS product en heeft zowel in als bij grote corporates gewerkt. De laatste 8 jaar maakte hij carrière bij digitaal topbedrijf bol.com. Daar was hij o.a. Sr. Product Manager en heeft hij in zijn laatste rol de switch gemaakt naar product management op organisatieniveau. Hij heeft een leidende rol gehad in de transformatie van bol.com van online retailer naar een Retail Tech Platform. Hij heeft teams geleid en was een sparringspartner voor directors product management en voor de CPO en CTO van de bol.com directie.
Hij spreekt de taal van tech, design én van de business en heeft diverse werkmethodes ontwikkeld en geïmplementeerd (denk aan portfolio management, een model voor product team development en het innovatieproces). Hessel weet als geen ander wat een organisatie nodig heeft om goed product management te ontwikkelen op schaal. Zoals een strategisch framework, team set-up, goalsetting, leiderschap, gedragsontwikkeling en product management vakmanschap. Zijn lessen deelt hij ook in gastcolleges bij Nyenrode.
Hessel is een vrolijk type, maar kan linken met alle typen mensen. Hij is niet bang om kritisch te zijn maar is altijd constructief. Hij denkt iteratief, gaat niet om een ‘go’ maar ‘safe enough to try’ vragen en durft zijn fuck-ups te vieren.
In de zomer van 2022 is hij opnieuw gaan ondernemen en zet hij zich in om maatschappelijk relevante organisaties te helpen bij digitale transformaties / ontwikkelen van product management. Hij heeft zich aan Expandior verbonden als strategisch adviseur (parttime). In deze rol helpt hij bij het succesvol opschalen van Expandior en helpt hij klanten van Expandior bij Product Management vraagstukken op organisatieniveau.
Product Management is overigens niet zijn enige passie. Als je hem niet kunt bereiken is de kans groot dat hij uithangt in de natuur met zijn vrouw of een van zijn favoriete sporten aan het beoefenen is (Triatlon / Crossfit).